KARTKA DLA MEDYKA
- Szczegóły
- Utworzono: 16 kwiecień 2020
- AML
Pracownicy służby zdrowia pracują bez wytchnienia, aby zapewnić nam opiekę w trudnej sytuacji walki z wirusem . Ich trud i poświęcenie docenić można na różne sposoby. Każdy tak, jak potrafi najlepiej. Dzieci mogą na przykład wykonać prace plastyczne , które będą wyrazem wdzięczności i uznania dla medyków.
Udział w ogólnopolskiej akcji „KARTKA DLA MEDYKA” zaproponowała swoim wychowankom pani Anna Sus. We współpracy z nauczycielką plastyki przestawiła uczniom założenia akcji- resztę wykonały już same dzieci. Powstało 11 pięknych kartek, a my po raz kolejny przekonaliśmy się, że czynić dobro wcale nie jest tak trudno J Kochanym szóstoklasistom o złotych sercach-DZIĘKUJEMY!
Próbny egzamin ósmoklasisty 2020
- Szczegóły
- Utworzono: 27 marzec 2020
- AML
Szanowni Rodzice oraz Uczniowie kl. 8,
W porozumieniu z nauczycielami podjąłem decyzję o przeprowadzeniu w dniach 30.03 – 1.04.2020 r. próbnego egzaminu ósmoklasisty, którego organizatorem jest Centralna Komisja Egzaminacyjna oraz Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie. Jest to egzamin dobrowolny, ale w obecnych warunkach może stanowić istotną formę samosprawdzenia ucznia. Próbny egzamin obejmie: język polski, matematykę oraz język angielski (zgodnie z wcześniejszą deklaracją wyboru języka złożoną przez ucznia). Propozycja próbnego egzaminu to element wspólnych działań CKE i Ministerstwa Edukacji Narodowej, aby w czasie zawieszenia zajęć w szkołach, wesprzeć dyrektorów w ich bieżących zadaniach. Niezależnie od zaplanowanego na przyszły tydzień próbnego egzaminu CKE/OKE przypominam, iż nasza szkoła brała udział w próbnym egzaminie ósmoklasisty, zorganizowanym we współpracy z Wydawnictwem Nowa Era. Ponadto nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych regularnie ćwiczą na zajęciach wykonywanie przez uczniów testów lub zadań objętych formułą egzaminu.
Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języka angielskiego, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl) oraz na stronie internetowej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie (www.oke.krakow.pl) i dostępne będą do pobrania, w następujących terminach:
- 30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski (czas trwania egz.: 120 min.);
- 31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka (czas trwania egz.: 100 min.);
- 1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – język angielski (czas trwania egz.: 90 min.).
Wskazane jest, aby uczniowie (po pobraniu materiałów ze strony CKE lub OKE - Kraków), rozwiązali zadania w domu, w warunkach pełnej samodzielności oraz w takim czasie, jaki jest przeznaczony na wykonanie zadań na egzaminie (jw.), zapisując swoje rozwiązania:
- korzystając z karty odpowiedzi, która będzie zamieszczona na stronie razem z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie);
Uwaga: pobranie arkuszy egzaminacyjnych nie wymaga dodatkowego logowania!
Po napisaniu uczniowie zobowiązani są do jak najszybszego przesłania rozwiązania na adres mailowy odpowiedniego nauczyciela (uczniowie posiadają adres mailowy do p. Anny Sezanowicz, p. Anny Sus oraz p. Kamili Oracz - Ogorzałek). Nauczyciele (korzystając ze szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań) dokonają sprawdzenia, oceny oraz przekazania uczniom informacji zwrotnej (wraz komentarzem) drogą mailową (lub dodatkowo w formie uzgodnionej indywidualnie z uczniem, np. spotkanie on-line).
Podkreślam, iż próbny egzamin ósmoklasisty przeprowadzany jest wyłącznie w celu informacyjnym (tj. danie uczniom kolejnej szansy pracy z arkuszem egzaminacyjnym w czasie przeznaczonym na rozwiązanie zadań na egzaminie) oraz diagnostycznym (tj. zidentyfikowania wiadomości i umiejętności, które dany uczeń opanował już w stopniu zadowalającym, oraz wiadomości i umiejętności, które wymagają jeszcze doskonalenia).
Dodatkowe informacje i materiały dotyczące egzaminu ósmoklasisty
Szczegółowe informacje o egzaminie ósmoklasisty dostępne są na stronach internetowych CKE oraz OKE w Krakowie.
Uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele mogą z tych stron nieodpłatnie pobrać:
- informatory
- przykładowe arkusze egzaminacyjne z poszczególnych przedmiotów
- arkusze pierwszego próbnego egzaminu ósmoklasisty
- arkuszeegzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w 2019 r.
- , zawierających wskazówki oraz szczegółowe wyjaśnienia rozwiązań zadań i przykładowe realizacje odpowiedzi w zadaniach otwartych
- filmy
Z poważaniem Jarosław Rola, dyrektor szkoły
Zdalne nauczanie- komunikat
- Szczegóły
- Utworzono: 27 marzec 2020
- AML
Szanowni Rodzice oraz Uczniowie
Mija pierwszy tydzień „nauki zdalnej”. Jej wprowadzenie poprzedziło rozeznanie możliwości technicznych znajdującego się w Waszej dyspozycji sprzętu informatycznego (komputery, laptopy, smartfony, kamerki, drukarki, szybkość posiadanego transferu Internetu). Wnioski jakie płyną są następujące:
- praktycznie w każdym domu znajduje się urządzenie stacjonarne lub mobilne o bardzo zróżnicowanych parametrach technicznych (często tylko jedno urządzenie przypada na kilkoro dzieci);
- doskwiera deficyt drukarek i kamerek;
- w bardzo wielu domach istnieje tylko tzw. Internet socjalny (gminny) o bardzo ograniczonej przepustowości transferu;
- największą samodzielność (co nie dziwi, ze względu na posiadane umiejętności oraz dojrzałość) wykazują uczniowie z klas 6 - 8.
Mając na uwadze w/w bariery i ograniczenia nasi nauczyciele wypracowali również indywidualny sposób komunikowania się z uczniami poprzez pocztę elektroniczną (e-mail), dziennik elektroniczny, oraz popularne komunikatory (Messenger, Zoom). Niestety z przyczyn niezależnych od nas, tj. przeciążenia sieci, zdarzają się nieprawidłowości w działaniu dziennika elektronicznego, a tym samym w skutecznym przesyłaniu komunikatów (stąd też nauczyciele wysyłają je w porach wczesnorannych lub późnonocnych). Mamy świadomość, że również po drugiej stronie występują problemy techniczne. Tym bardziej, że w tym samym czasie z Internetu korzysta równocześnie nie tylko tysiące uczniów, ale także bardzo duża ilość pracowników, wykonywujących swą pracę w systemie zdalnym. Dyrektorzy szkół, mimo najszczerszych chęci, nie mają wpływu na ilość użytkowników w sieci, a tym możliwość zaplanowania tak wielu ludziom optymalnego czasu korzystania z ich komputera (ktoś, kto to mówi albo mija się z prawdą, albo nie rozumie mechanizmu działania Internetu w naszych realiach i możliwościach). Pamiętajmy, że nawet najlepszy i najdroższy sprzęt staje się wówczas bezradny, a przecież nie wszyscy uczniowie go posiadają.
Z drugiej strony pewnym niepokojem napawają nas sytuacje całkowitego ignorowania przesyłanych przez nauczycieli i wychowawców komunikatów, poleceń, zadań, itp. Są to na szczęście przypadki rzadkie, odosobnione, choć nie powinno być ich w ogóle. Proszę pamiętać, że rozporządzenie MEN nakłada na nauczycieli obowiązek oceniania w oparciu o przesyłane przez uczniów materiały. Stąd mój apel o to, by Wasze dzieci nie tylko nie lekceważyły swych obowiązków, ale wykonywały je uczciwie, sumiennie, rzetelnie, a przede wszystkim samodzielnie. By w pogoni za dobrą oceną nie ulegały pokusie kopiowania oraz pójścia na łatwiznę i banalny skrót, bo nie o to tutaj chodzi. Z otrzymywanych na bieżąco sprawozdań nauczycieli wiem, iż niestety w wielu przypadkach kwestia ta pozostawia sporo do życzenia, a przecież, wcześniej czy później, przyjdzie czas na weryfikację posiadanej wiedzy oraz umiejętności.
Szanowni Państwo,
Niezależnie od wszystkiego bądźmy dla siebie wyrozumiali. Wiem, że obecna traumatyczna sytuacja, której nikt wcześniej nie przeżył i nie doświadczył, jest dla Nas wielkim wyzwaniem. Wszyscy, bez wyjątku, doświadczamy stresu, zmęczenia, a nawet depresji i wyczerpania. Gdyby zachodziła taka konieczność lub potrzeba pedagog szkoły pani Renata Zielińska jest również do Waszej dyspozycji. Proszę mi wierzyć, że nasi nauczyciele planują swoją pracę przy zachowaniu maksimum higieny nauki oraz zdrowego rozsądku. W wielu przypadkach staramy się minimalizować straty, bo o wartości dodanej trudno jest mówić. Nie mam złudzeń, że wszyscy z Was odczuwają, czym jest codzienny brak normalnego ludzkiego kontaktu z nauczycielami, wychowawcami, kolegami i koleżankami. Ale być może właśnie ten odczuwalny brak spowoduje, iż wielu ludzi spojrzy inaczej na pracę szkoły i nauczycieli. Jednocześnie dziękujemy Wam, że w tych trudnych czasach jesteście wsparciem zarówno dla Nas jak i dla Swoich Dzieci. Jestem pewny, że Wasza pomoc jest po prostu nieoceniona.
Jeszcze w dniu dzisiejszym ukaże się komunikat w sprawie próbnego egzaminu ósmoklasisty.
Z wyrazami szacunku
Jarosław Rola, dyrektor szkoły
...
- Szczegóły
- Utworzono: 25 marzec 2020
- AML
Harmonogram wywozu nieczystości w miesiącu kwietniu 2020
- Szczegóły
- Utworzono: 25 marzec 2020
- AML
Pierwszy kanał edukacyjny Telewizji Polskiej online
- Szczegóły
- Utworzono: 20 marzec 2020
- AML
Szanowni Państwo,
Pierwszy kanał edukacyjny Telewizji Polskiej online
Telewizja Polska we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego i Ministerstwem Edukacji Narodowej uruchomiła pierwszy kanał edukacyjny on-line. Nowe pasmo jest odpowiedzią na potrzeby uczniów i nauczycieli podczas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach. Już od dziś, 19 marca o godz. 9.00 na stronie vod.tvp.pl pojawią się pierwsze materiały. Zachęcamy do oglądania!
Kanał edukacyjny
Każdego dnia, na stronie tvp.vod.pl w godzinach 9.00-13.00 w sekcji „eSzkoła” uczniowie i nauczyciele będą mogli znaleźć wartościowe materiały dotyczące wybranego zagadnienia. Na początek Telewizja Polska proponuje wirtualne zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego.
W czwartek, 19 marca br. podczas wirtualnych zajęć w Muzeum Powstania Warszawskiego dzieci i młodzież będą mogli m.in. porównać zdjęcia okolic Dworca PKP Śródmieście wykonane w czasie Powstania Warszawskiego z fotografiami zrobionymi tuż po wojnie, poznać historię Szpitala Ujazdowskiego, który odegrał ważną rolę podczas Powstania, czy poznać sylwetkę Eugeniusza Lokajskiego – słynnego fotografa powstańczej Warszawy. Ważnym elementem lekcji on-line będą spotkania z ekspertami i wolontariuszami muzeum, a także ze świadkami historii, m.in. Anną Trzeciakowską.
W ramach nowego pasma edukacyjnego eksperci z Muzeum Powstania Warszawskiego wyczerpująco opowiedzą o wybranych zagadnieniach z historii. Wyjaśnią m.in. co robiły dzieci podczas Powstania, jak działała Poczta Harcerska i na czym polegała rola sanitariuszek. Posłuchają o pomocy lotniczej w czasie Powstania – o zrzutach, siłach lotniczych USA i Wielkiej Brytanii oraz przeanalizują mapy lotnicze. Chętni będą mogli wirtualnie wejść do repliki kanału, którym ewakuowali się powstańcy, a także dowiedzieć się, jakie było uzbrojenie żołnierzy. Pojawi się również opowieść o grze planszowej „Hodowla zwierzątek”, której jedyny zachowany w całości egzemplarz prezentowany jest w Muzeum Powstania Warszawskiego.
Internetowe pasmo edukacyjne dostępne codziennie w godzinach 9.00-13.00 na stronie vod.tvp.pl. Zapraszamy!
Materiały edukacyjne do nauki zdalnej – rekomendacje MEN
Przypominamy również, że Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.
Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Więcej informacji na stronie internetowej MEN https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna
Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej