Artykuły

Trudne sprawy chorej żaby. Szóstoklasiści o językach: werbalnym i niewerbalnym

  • Drukuj

klasa 6 Żaba 1Komunikaty wysyłamy na każdym kroku. Już od dawna wiadomo, że słowa to jedno, ale poza nimi mamy jeszcze całą paletę możliwości, aby powiedzieć coś między wierszami. Miny, gesty, ton głosu czy spojrzenie mówią przecież same za siebie. O znaczeniu języka werbalnego i niewerbalnego uczyli się na lekcji języka polskiego uczniowie klasy 6. Zwieńczeniem tematu było przygotowanie przez chętnych inscenizacji wiersza „Żaba”. Chętnych było wielu i tak oto na piątkowej lekcji żaba suszyła się na wiele różnych sposobów (na sznurku, suszarką, wiatraczkiem…), lekarze dwoili się i troili, aby płaza podkurować, a zaingerował nawet sam Brzechwa, który też pojawił się na lekcji (…nie pytajcie skąd… jakoś zapomnieliśmy zapytać….). Mimo wysiłków i starań żaba się …sproszkowała, ale szóstoklasiści na pewno na długo zapamiętają, że sztuka porozumiewania się, to bardzo ważna umiejętność. Trzeba o niej wiedzieć wiele, uczyć się jej każdego dnia i pamiętać, że czasem wystarczy uśmiech, aby uczynić czyjś dzień lepszym …..